Zašto postati član?
prev
next
Novosti
10.5.2011.

HIUU - Prva crta obrane pred najezdom inspektora

Hotel Meteor u Makarskoj podno Biokova

Da su ugostitelji u nezavidnom položaju, već je godinama notorna činjenica, no pitanje je što oni sami mogu učiniti za promjenu tog stanja te koliko država ima sluha za one koji su na prvoj crti obrane hrvatskog turizma.

Naslov iz dnevnog tiska koji se može svake godine pročitati u jeku ljetne sezone, Osam stotina inspektora iz unutrašnjosti krenulo na jadransku obalu, dovoljno govori sam za sebe

U hotelu Meteor, u petak, 6. svibnja, održana je prezentacija smjernica djelovanja nedavno osnovane Hrvatske interesne udruge ugostitelja (HIUU) koja za cilj ima zaštitu interesa hrvatskih ugostitelja i turističkih djelatnika bez obzira na kategoriju i veličinu subjekta. Udrugu je uvodno predstavio osnivač i predsjednik Miro Bogdanović, a samu je, vrlo iscrpnu, prezentaciju vodio Tonči Glavina, dopredsjednik Udruge i direktor hostela u Zaostrogu naglasivši kako je riječ o nacionalnoj organizaciji koja se obraća svim pravnim i fizičkim osobama koje djeluju u ugostiteljstvu i turizmu. Premda je osnivačka skupština, kojoj je nazočilo 50-ak ugostitelja, održana prije nepuna tri mjeseca (točnije, 17. veljače u Trilju), broj članova se već popeo na 350, a plan je da se do kraja godine u HIUU učlani oko tisuću ugostitelja s područja cijele Hrvatske.

Zajedno nasuprot ZAMP-u

Predstavivši glavne smjernice djelovanja, podijeljene u 15-ak glavnih točaka, Glavina je posebno naglasio potrebu za zajedničkim djelovanjem u vremenima koja domaćim ugostiteljskim djelatnicima nisu naklonjena. - Samo jedinstveni možemo se nositi s izazovima koja su pred nama, kao i sa državnom birokracijom koja za ovu turistički iznimno važnu djelatnost ne pokazuje previše razumijevanja. Udruga je oformljena upravo s namjerom da zastupa vitalne interese svih onih koji su svojim angažmanom i vlastitim sredstvima na prvoj crti obrane najuspješnije hrvatske industrije, one turističke - kazao je između ostalog. Osim zajedničkog nastupa prema dobavljačima, bankama i kartičnim kućama te podrške u marketinškim aktivnostima, HIUU svojim članovima nudi usluge poreznog i knjigovodstvenog savjetovanja i servisa, pravnu pomoć kao i cjelogodišnji edukacijski centar (o čemu je govorio Ljudevit Pranjić). Udruga najavljuje napore usmjerene ka smanjivanju stope PDV-a za ugostitelje, ali i lobiranje pri donošenju zakonskih akata vezanih za djelatnost u čemu žele biti ravnopravnim partnerom državnim tijelima. Osobita se pozornost posvećuje zajedničkom nastupu prema ZAMP-u za kojega su se svi složili da snosi dobar dio odgovornosti zbog nezavidnog položaja ili gašenje brojnih ugostiteljskih objekata.

HCCP sustav - papirnati teror

Zoran Grašo, splitski ugostitelj, predsjednik Nadzornog odbora udruge, imao je vrlo zanimljivo kratko izlaganje konstatiravši da je u očima ugostitelja Hrvatska represivna država. - Ja sam s inspektorima svih vrsta, a ima ih i previše, već odavno na ti. Skoro da smo postali i kućni prijatelji jer mi dolaze na vrata samo s jednom namjerom: naplatiti kaznu. Više ih ne pitam zašto, već samo neka kažu iznos. A bilo je slučajeva kada su mi i oni sami priznali da su samo zbog toga došli. Ja ih razumijem jer im naš standard ne dopušta da dođu na more kao turisti pa ovako dovedu obitelj koja se osam dana sunča i kupa na državni trošak, a on pokupi cijelu hrpu kazni svuda oko sebe i tako državi vrati dio novca. Uvođenje HASAP-a je čista tragedija. To je čista nebuloza i papirnati teror zbog kojega se više ne da živjeti - rekao je.

Preskup Zavod za javno zdravstvo

HUII namjerava pokrenuti postupak za smanjenje izdvajanja prema Zavodu za javno zdravstvo (sanitarne knjižice, higijenski minimum, uzorkovanje hrane i pića...), a jedan dio svoga izlaganja toj temi posvetio je ugostitelj Pavo Jerković, vlasnik hotela i restorana Vila Neretva, regionalni koordinator Udruge. - Svakako treba kazati da Hasap nije obveza u državama Europske unije iako nas naša država uvjerava u suprotno, a Njemačka je nedavno kao nepotrebne ukinula i sanitarne knjižice kako bi olakšala poslovanje svojih ugostitelja. U Vilu Neretvu tijekom zime skoro da nitko nije ni ulazio, a za posljednjih blagdana, kada se pojavilo nešto gostiju, u tjedan dana nas je posjetilo pet inspektora. Treba li tome dodatni komentar? Sedamnaest godina vodio sam posao u Njemačkoj i nikada mi u restoran nije došla niti jedna inspekcija - istaknuo je. Nakon predstavljanja programa i ciljeva Udruge neki od 20-ak prisutnih makarskih ugostitelja ispunili su pristupnicu, a kao prvi to je učinio Tonći Dragičević, vlasnik restorana Jež. Stipe Carević, vlasnik pizzerie Oz, pristupio je Udruzi još na osnivačkoj skupštini u Trilju, a u kratkom je obraćanju podržao ciljeve Udruge naglasivši potrebu većeg angažmana mladih ugostiteljskih i turističkih poduzetnika koji se s problemima mogu nositi s više žara i energije.

Inicijativa - ukinuti normativ kao regulativu u ugostiteljstvu

Sudeći prema onom što smo čuli, čini se kako je riječ o interesnoj udruzi koja ima jasno postavljene ciljeve i koja je prepoznala samu suštinu problema s kojima se naši ugostitelji susreću u svom radu. O, u najmanju ruku, dvojbenom odnosu države prema ugostiteljskoj struci pisali smo u više navrata i pojava pa ovakve inicijative bude nadu u moguće promjene. Odnos naših državnih institucija najbolje je oslikao jedan od sudionika ovog predstavljanja citirajući naslov iz dnevnog tiska koji se pojavljuje tijekom turističke sezone: Osam stotina inspektora iz unutrašnjosti krenulo na jadransku obalu! Potpisniku ovih redaka osobito se zanimljivom doima inicijativa za ukidanje normativa hrane kao regulativnog čimbenika u ugostiteljstvu. Svakako treba naglasiti da je članstvo u Udruzi besplatno, a članarine, o visini kojih će se naknadno razgovarati, postat će nužnost nakon što HUII oformi sve najavljene servise i stručne službe za logistiku članstvu.